Portfolio | Stage Ilse van Klei
531
post-template-default,single,single-post,postid-531,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Stage Ilse van Klei

Een kortere stage, ookwel ‘snuffelstage’, van vijf weken in het eerste jaar van HBO Commerciële Economie Creative Marketing & Sales. Eindcijfer was een 9.

Het kennismaken met de wereld van de marketing en sales, voor mij was dit ideaal om te doen bij een bedrijf in de design. Dit vooral omdat ik zo’n bedrijf dan eens vanuit de andere kant kon bekijken. Na twee stages als vormgever, was ik nu heel erg benieuwd naar het werken aan de andere kant; de marketing.
Studio Ilse van Klei bestaat uit twee werknemers; Isle en Bas. Ze vroegen mij om de studio duidelijker in kaart te brengen, aangezien ze dit zelf nooit echt hadden gedaan. Ook waren ze na aan het denken over een nieuw concept die ze in de toekomst uit wilden voeren.

Ik heb uiteindelijk twee verslagen gemaakt. Een bedrijfsrapport over waar het bedrijf nu stond; bestaande uit een productomschrijving, huidige (unieke) waarden, sterktes en zwaktes, doelgroep, klantreis en meer. Ook stond er in het verslag wat de externe omgeving van het bedrijf was (trends; kansen en bedreigingen) en verschillende tips over hoe de studio meer op de interne en externe omgeving kan inspelen.
Daarnaast heb ik een bedrijfsplan gemaakt voor het nieuwe concept; hierbij ook de interne omgeving vastgelegd, de externe factoren opgezocht, een kleine enquête gehouden over de wensen van de doelgroep en met deze informatie het product geperfectioneerd. Als conclusie heb ik een financieel verslag gemaakt over de vaste en variabele kosten en een plan geschreven voor promotieopties.